Jom Kite MenCari....

Blog ini ciptaan aku.. jadi aku harap korang enjoy yer dengan story2 yang aku khabar kan..... Jom! kite menyibuk kan diri...!

vCo

Photobucket

:: Jom Senyum-Senyum ::


ShoutMix chat widget

:: Budak GemPak di BloG iNi ::

Jatuh Hati? Like Lol..

Nuffnang

Kuasa Forex

:: RM.... ::

Love iT

Rabu, 22 Jun 2011

:: Aku Seorang Bloger :: Rugi tak Bukak Enrti kali ini..::

Cerita Aku seorang Blogger

..…September 2010………..

Hurm..tak ada benda nak buat lah kat opis ni..Kat luar hujan pulak tu..kalau di rumah ni..aku dah lama tidur …Bosan gak hari ini…tak tahu nak buat apa…Asyik ngadap facebook je..jemu lah weii….!!! Grrr………………………..! Ni yang terasa nak makan Komputer ni..Hahahahaahh……aku ketawa jahat dengan komputer nie..

            Itu lah rutin harian aku..aku bekerja sebagai pembantu tadbir di salah sebuah cawangan Institut Memandu di Skudai johor. Kerja aku di cawangan hanyalah menunggu
`customer`..kalau tak ada `customer` bermakna aku goyang kaki..ngadap Facebook sahaja lah…Nak kira tahap boring???? Jangan kira lah..mesti tak cukup angka kat kalkalutor tuh…hehehehehe….silap hari bulan meletup kalkulator tuh…Sian kau kalkulator… tapi nak wat cam ne kan..lain hari kau tukar nama kalkulator pada .. kira-kira jahanam…! Hi hi hi hi hi……Rosak nama yang aku bg tuh…

            Sedang aku menjelajah ke internet..aku pon search lagu-lagu untuk aku menSUMBANGKan lagu tuh.. aku bukak satu laman lirik lagu tuh
Dah dapat..aku pun mula memFEELINGkan lagu tuh..nak tahu lagu ape?? H0 h0 h0..lagu ye ialah.. Michael Learns To Rock - That's Why (You Go Away)..Pergh tak leh blah lah lagu ye..Nak lagu ‘Orghang Puteh’ jerk…hi hi hi…… Dah habis SUMBANGkan lagu tu..aku berfikir kejap.. macam mana orang ni ada web sendirik ehk??? Ni yang aku pelik..apsal aku tak ada web sendiri?? Aku bertanya pada computer sekejap..
Sunyi Sepi dalam masa 2 minit………………………….
…………………………….
…………………………..
……………………………………
…………………………………
………………………….
……………………………
…………………………………….
…………………………………
………………………..
…………………………..
……………..
………………………………
…………………….
………..
………………………………………….
…………………………………………………
………………………………
……………..
…..
.
Eh tak jawab lak computer aku ni… Haiisshh…!! Aien Aien!!!! Macam mana lah computer ni nak menjawab..dia bukan ye ada mulut..! Ape daaa…..! Lalu Otak Comel aku Tolong computer ni jawab soklan Sengal aku ini……………………………………………………...
INI   LAH   BLOG MANGKOK!..
Adeh..!
aku pulak kena mangkokkan dengan otak aku  nie… hehehehhe… Padan muka aku!... So..tanpa berlegah-legah lagi..aku pon  try taip kat www.google.com pastu aku pong search lah
macam mana nak buat blog????
dan aku klik Search..
 and then…!! 
Maik aihh.. banyak betul info2 yang berguna..so aku bukak lah satu-satu..
Ngeee………………! Help-help…! Aku tak tahu…
Aku hampir putus asa  dibuat ye..aku betul-betul frust..lalu dengan muka yang ala-ala cute malu..aku bertanyakan pada adik aku… Lalu dia kata..type je.. www.blogger.com !!... Dengan pantas dan laju seperti angin yang tak berapa nak laju.. aku pantas menaip..
Dan akhirnya…
Aku telah menjumpai Laman Web McDonald`s…Ngee….. perut dah lapar lah..so..aku pong order lah ape2 yang patut..setelah aku selesai order..aku pon menaip laman web blogger itu..dan..aku pong mula lah mengikut langkah2 yang telah Mereka tunjuk kan
Dan setelah beberapa minit…baru lah siap aku ye blog….

Yeahhh!.............! akhir ye aku telah mencipta Blog sendiri..!
Dan ini lah blog aku dan selamaNya
Senorok sangat!!!....Seperti gaya upin dan ipin lak aku ni..hahahhaha.. Teror gak aku ni…!

So..Entri pertama aku ialah..

Dah tgk dah Link aku tunjuk kan tu??? Ha..! Tuuuu dia..! Mukadimah Yang pertama aku buat untuk Entri dalam blog aku …………
TERSENYUM


Setelah beberapa bulan…
Hari ini 22 June 2011………………
Aku cube mengaktive kan diri aku dalam dunia blogger..
Aku cube mencari entri2 yang besh2…
Tapi aku tidak lah sepandai orang2 VETERAN dalam dunia blog nie..
Sebab aku baru je berapa bulan.. kan kan ???
Aku suke lawat blog-blog kawan..yang selalu aku Melawat…

Maksud PeTaNge tu..ialah..
Pelik Takut Ngeri…
Besh wo0 aku cakap..! sampai aku nak tidur aku mesti basuh kaki dulu..takut termimpi2..ehehheheh..! Penakut gak aku ni ehk??
kalau korang rasa nak KESERAMAN.. Klik lah Banner tuh..
Ingat..untuk 18thn keatas sahaja..
Kanak2 bawah 17thn ke bawah..tidak Digalakkan..!! 

Selain Blog PE-TA-NGE.COM..aku selalu bukak Bloh
Erk…….Bloh lak..Blog lah..! ehehe..maklum lah..nak cepat menaip..
Ok..continue back..!


Yang ni lak..korang tak yah beli surat khabar..
Blog ni akan khabar kan berita2 yang  Besh.. dan mantop!!
Jimat pon satu…Ye lah..korang tak yah beli surat khabar..! toi tak?? Heheeh
Jom Kita terjah BloG Dia..Klik je Banner tu..!

Ha..kalau Blog ni lak..

Aku memang Mesti bukak..if aku nak update bg cantik kat Blog aku..
Blog ni lah yang banyak membantu aku untuk MenCantikan lagi Blog aku….Korang pong boleh join tau…!

Dan macam2 blog lah yang aku terjah..
Yang tak ajak contest pon aku join..Ngeeee…..!
Muka aku tak tahu Segan kan?? Hahahha..bior lah..yang penting
Aku dengan DUNIA BLOG aku…

Seronok ada Dunia Blog sendiri…!
Bukan ape..dengan BloG ni kan..Kita leh buat Duit tau..!
Korang tak Caya?? Haa…!! Ni aku tunjuk kan rahsia Nya…
Salah Satu ye..Cube korang bukak


Ha!! Yang ni !! dia ajar kita macam mana nak cari duit menggunakan BLOG..
Baik hati deR! Orang ye ni.. Memberi ilmu !  dan memberi manfaat..
Kalau korang nak godeh2..korang leh lah klik Link 2day blogger tuh…
Koman2 pon..korang leh tambah IncoMe korang..


 Nie  Masa aku mencitpta blog ni..aku tak tahu cam ne nak menggunakan blog nie..ye lah..Budak baru lah katakan… tak ada kawan yang FOLLOW...dalam beberapa bulan gak.. aku langsung tak ada Pengikut..…sampai lah .. Aku bukak Blogspot
Di situ lah..baru aku tahu macam mana nak update2 entri..
Rupe ye..mesti nak ada Shoutmix chat..
Sebab nak tinggal kan Jejak Rakan…
Pastu..mesti lah nak kena ceria2 kan Blog…
O0wh..baru lah aku tahu..
Kalau tak..Buta Tuli lah dengan Dunia Blog..
Dan lihat lah BloG aku skrg nie..ada jugak lah perubahan..
Eheeehehe……………….


Jujur aku katakan..aku ni tak lah arif sangat dengan dunia blog nie..
Sebab aku tak sehebat Orang2 yang  pandai..
Maklum lah..aku ni pelajar biasa2 sahaja masa sekolah..
Tapi kalau bab HOKI,BOLA JARING, dan
Sewaktunya..! Hahahha..tu meh challenge ngan aku..
KOmpem..korang tersemput2 tau!..
Kalau aku?? Hahhha…terus K.O.. ekekekekke..
Biasa lah..da lama da aku tinggal kan dunia sukan nie…
So..kalau nak challenge ngan Tentang Blog nie..
Aku agak Surender lah…
Ni aku tulis kan Aku Seorang Blogger pon ntah ape2 je..
Korang nak tahu kenapa aku Buat Cerita nie…????

Sebab..AKU JOIN DALAM

Contest SEO:Aku Seorang Blogger vs Buat Duit Dengan Blog vs Tip Blogging Terbaik

 

Dalam contest ni..ada 3 KeyWord yang di pertandingkan..

1.     Aku Seorang Blogger

2.     Buat Duit Dengan Blog

3.     Tip Blogging Terbaik

 

Jadi..aku telah Memilih ‘Aku Seorang Blogger’

 

Kenapa aku Pilih ‘Aku Seorang Blogger’??

Sebab aku Zalim Tentang Buat Duit Dengan Blog…

Aku tak expert dalam Tip2 Blogging Terbaik..

 

Jadi..aku pilih lah yang Senang2 je…! Hehehehhehehhe…

 

Tentu korang bosan kan..Ye lah..Sebab kali ini..Entry kali ni terlalu panjang..Biasa lah..Itu Syarat2 yang aku kene turut kan..

Hadiah Ye korang nak tahu?? Leh Klik disini


Syarat2 pon leh klik Sini

So sesape nak Join..! Leh lah Join!!...
Dan lagi satu..aku nak inform..!

“Contest SEO ini telah dianjurkan oleh Blog 2DayBlogger.Com dengan kerjasama blog upprofits,  lepak dan broframestone. Manakala hadiah telah disponsor oleh2DayBlogger,upprofits,broframestone dan MJ“.

Amacam??? Mahu Terima Cabaran???

7 Orang Dah Terjah beb!:

paiz berkata...

gud luck~

Lanunsepet Aku Seorang Blogger berkata...

salam kenal..
teruskan blogging wak..
all the best for the contest.

Lanunsepet Aku Seorang Blogger

HAFIZAL berkata...

tahniah....semoga anda berjaya

Tanpa Nama berkata...

Congrats, semoga berjaya.

ProfHariz berkata...

Usaha tangga kejayaan :)

Semoga berjaya

Senyuman Cahaya mata berkata...

Thanks..Pada yang Support.. u All terbaeekk!!

eyriqazz berkata...

good luck...umm,font agak susah dibaca..sekejap kecil,sekejap besar..

Klik Kanan