Jom Kite MenCari....

Blog ini ciptaan aku.. jadi aku harap korang enjoy yer dengan story2 yang aku khabar kan..... Jom! kite menyibuk kan diri...!

vCo

Photobucket

:: Jom Senyum-Senyum ::


ShoutMix chat widget

:: Budak GemPak di BloG iNi ::

Jatuh Hati? Like Lol..

Nuffnang

Kuasa Forex

:: RM.... ::

Love iT

Ahad, 27 Mac 2011

:: Koleksi Lawak ::

Selamat hari Minggu pada Semua yang membaca Blog Senyuman...
Hari nie..Senyuman terasa ingin share cerita lawak pada u all semua...
Mesti Semua yang membaca...Gelak sakan!!!..ahahhahahahhaha


Lawak Pertama : 
Sang Ayah Dan Sang Ibu

Sang ayah dan ibu sangat marah dan menyesal bila mengetahui anak perempuan mereka hamil.

“Siapa si bedebah tu?” Jerit sanga ayah..
sang si ibu menangis “suruh dia datang sini nak..”

Si anak pun telepon le mat yang bertanggung jawab itu. Setengah jam kemudian sebuah kereta Ferrari merah berhenti di depan rumah. Seorang lelaki separuh baya keluar dari kereta, memberi salam lalu masuk ke rumah. Lelaki itu berdepan dengan mak dan ayah perempuan yang telah di hamilinya.

Dia berkata “ saya lelaki yang telah menghamili anak anda. Tapi terus terang saya katakan saya tidak dapat menikahi anak anda kerana isteri saya tak membenarkan.

Bagaimanapun saya tetap bertanggung jawab atas perbuatan saya. Sekiranya anak anda melahirkan seorang bayi perempuan saya akan wasiat kan untuknya duah buah supermarket, sebuah banglo dan wang tunai Rm5 juta. Sekiranya dia melahirkan anak lelaki saya akan wasiatkan

Untuknya dua buah kilang, dua buah supermarket, dua buah banglo dan wang tunai RM10 juta.

Tapi sekiranya anak anda keguguran apakah yang harus saya lakukan?

Sang ayah berfikir,siibu berhenti menangis. Akhirnya sambil menepuk bahu lelaki itu sang ayah berkata..

“ kalau camtu..kamu buat lah sekali lagi…””

Tih…tih…tih…tih..
________________________________________________________________________

Lawak kedua : 
Guru Lukisan dan Muridnya

Seorang guru lukisan sedang melihat kertas lukisan milik pelajarnya yang paling malas…

Cikgu : Lukisan apa yang kau buat ni abu, kosong je?

Murid : Kuda makan rumput cikgu..!

Cikgu : rumputnya mana?

Murid : Sudah habis di makan kudanya cikgu..

Cikgu : Habis kudanya mana?

Murid : Sudah pergi, cikgu. Kalau rumputnya sudah habis, buat apada kuda itu masih disitu?

Cikgu : &*^*&$%^#^%#&!
_________________________________________________________________

Lawak Ketiga : 
Curang

Dalam satu kejiranan.. bermulalah satu cerita dimana isteri jiran sebelah ni jatuh cinta dengan suami jiran sebelah.

Jadi korang faham2 lah apa yang dia org buat kat rumah si isteri tu. Tak disangka2, suami si isteri ni pulang awal dari kerja hari tu. Maka kelam-kabutlah si isteri dengan boyprend dia tu bersurai.

Walaubagaimanapun, suami jiran sebelah tu dah tak sempat lagi keluar ikut pintu belakang, si suami joran ni pun bagi lah idea.. lalu si isteri berlari dengan pantas ke bilik untuk mengambil baby oil dengan bedak badan.. lalu disapukan baby oil pada badan boyprend ye tuh. Setelah itu pulak disapukan bedak badan pada seluruh badan boyprendnya sehingga keseluruhan badan boyprend ye itu kelihatan putih melepak. Lalu boyprendnya pun berdiri di satu sudut utnk menjadi patung.

Si isterinya pon membuka pintu kepada suaminya yang sudah sekian lama mengetuk pintu. Si suami tercegat seketika apabila ternampak patung itu lalu bertanya kepada isterinya “ Aik..dari mana pulak datang ye patung ni??

“o0o0o…patung tu…patung ni sayang order dari catalog mak cik sebelah. Baru je sampai tadi” jawab si isteri selamba..”o0oo..begitu “ balas si suami…

Tepat jam 3 pagi. Tanpa mengejutkan isterinya, si suami kluar dari bilik tidur lalu ke dapur. Kelihatan patung itu masih berada dalam keadaan asalnya, tanpa perubahan. Setelah tiba di dapur, si suami membuat sandwich lalu meletakkanya di atas tray menghidangkan bersama segelas susu.

Setelah itu si suami mengangkat makanan itu lalu berdiri betul2 di hadapan patung itu.. lalu berkata “ nak makanlah “  si patung berasa amat terkejut dan takut kalau2 si suami mengetahui hal sebenarnya…

Dengan selamba si suami berkata “ aik..tak nak? Orang dah bagi makanan ambik la. Saya ni kira baik lah….tak macam awak..dulu, tiga hari tiga malam saya jadi patung kat rumah awak..jangankan makanan..segelas air pun awak tak bagi…!!



Enjoy Your Self!


1 Orang Dah Terjah beb!:

Senyuman Cahaya mata berkata...

like It!

Klik Kanan